Du som medlem har möjlighet att frysa ditt medlemskap i upp till tolv månader om du skulle vilja pausa din träning. Vi har i dagsläget följande alternativ för frysning:
- Upp till 12 månader för en engångskostnad på 199 kronor.
- Upp till 3 månader för en engångskostnad på 79 kronor (kan göras max 1 gång per år).
- Vid sjukdom/skada eller graviditet är det kostnadsfritt att göra en frysning om du visar upp ett intyg.
Du som har ett årskort eller autogiroabonnemang:
- Du kan gå in på Mina sidor på vår hemsida och frysa ditt medlemskap själv där. När du fryser medlemskapet på hemsidan blir det fryst från samma dag.
Du som har ett intyg:
Skicka intyget till kundtjänst på info@f24s.com eller besök din närmsta anläggning under bemannade öppettider: https://se.fitness24seven.com/vara-gym/se-vara-gym/
Om du har ett löpande abonnemang och kontaktar kundtjänst för att frysa ditt medlemskap så tänk på att göra det i god tid innan nästa dragning om du vill undvika att bli debiterad för nästa månad. Frysningen behöver registreras ca en vecka innan dragningarna påbörjas för att du inte ska bli debiterad för kommande månad. Om du fryser ditt medlemskap under en period du redan betalt för sparas alla dina betalda dagar och dras av från kommande medlemsavgifter, så du förlorar aldrig dagar du betalt för. Om du mejlar kundtjänst och vill frysa ditt medlemskap behöver vi veta vilka datum du vill frysa för, och om du också skriver i mailet att du godkänner att vi debiterar dig på ditt autogiro kan vi lägga in din frysning omedelbart. Skriver du inte detta kommer vi att återkomma för att få en bekräftelse från dig.
En frysning kan som längst löpa under tolv månader, och efter frysningens slut aktiveras medlemskapet automatiskt igen.
Notera att om frysningen gäller flera personer är det en avgift per medlemskap/medlem och vi behöver en bekräftelse per person.
Återaktivera fryst medlemskap tidigare än planerat
För att häva en frysning behöver du kontakta oss på kundtjänst eller besöka valfri anläggning under öppet hus. Tänk på att om man inte har tillräckligt många dagar sparade så kan man behöva göra en direktbetalning för dagarna som är kvar i månaden samt även möjligtvis nästkommande månad beroende på vilket datum det är i månaden. Kontaktar man kundtjänst kan man göra det antingen via swish direkt, eller via autogiro/kortdebitering (beroende på om man har ett aktivt autogiro upplagt redan eller ej) i slutet av månaden.