Jag kommer inte in på gymmet med mobil inpassering - Problem med Wi-Fi/uppkoppling

Det kan finnas en del anledningar till att man inte kommer in på gymmet, men om allt ser okej ut med ditt medlemskap så kan följande vara en anledning till att du inte kommer in.


Du tror att du är ansluten till vårt internet, då det ser ut som att du är ansluten via din WiFi ikon på mobilen, men i själva verket är du inte det. Man behöver nämligen godkänna våra användarillkor för att kunna använda vårt internet.
Har du däremot eget nätverk på mobilen så går det bra att använda det i stället för att ta dig in vår app och skanna in dig.

Men om man har dålig uppkoppling på mobilen eller helt enkelt inte har någon internetuppkoppling alls - så behöver man ansluta till vårt Wi-Fi för att kunna logga in i appen och scanna QR koden.


Det kan vara så att man har valt att ansluta till vårt nätverk men EJ godkänt våra användarvillkor för att kunna använda det. Då kan följande felmeddelande dyka upp.



Det som behöver göras är att starta om anslutningsprocessen. Så klicka på avbryt.


Gå sedan in i nätverksinställningar och klicka in på vårt nätverk Fitness24Seven.





Klicka sedan på "Glöm det här nätverket".





När man klickat på "Glöm det här nätverket" så dyker följande ruta upp.
Klicka på "Glöm".





Gå sedan in i nätverksinställningar igen och anslut till "Fitness24Seven" på nytt

.



När du sedan är ansluten så ska följande sida dyka upp.
Klicka sedan på "Continue to the internet". Du ska nu kunna använda vårt Wi-Fi!




Om du fortfarande stöter på problem om vi exempelvis skulle tillfälligt ha dåligt wifi på gymmet kan du koppla bort wifi, för att sedan använda ditt eget nätverk på mobilen om du har möjlighet till detta.
F24S Customer Service
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.