Kan jag frysa/pausa mitt medlemskap?

En frysning eller paus kan göras på något våra gym under bemannade tider. Det kostar 199 kr och frysningen kan vara i max 12 mån och sedan aktiveras medlemskapet automatiskt igen.

I dagsläget är det möjligt att frysa på distans via vår centrala kundtjänst. Gör vi den på distans kommer avgiften på 199 kronor att debiteras via autogiro i slutet av månaden (precis som månadsavgiften). För att göra det via autogiro behöver vi ha en skriftlig bekräftelse att det är ok att debitering görs via autogiro. 

Notera att om frysningen gäller flera personer är det en avgift per medlemskap/medlem och vi behöver en bekräftelse per person.

Vid sjukdom/skada eller graviditet är det kostnadsfritt att göra en frysning om du visar upp ett intyg, detta behöver då komma in samtidigt som du kontaktar oss så att vi kan frysa medlemskapet från samma dag.

Det som händer med de dagar i en månad som du betalat för men inte använt är att de sparas i ditt medlemskap som ett tillgodo och används som betalning när medlemskapet åter är aktivt. Hur många dagar du kommer att ha sparat kan du fråga om när du kontaktar oss.

Helårsbetalda medlemskap kan i vanliga fall ej frysas mot avgift men pga situationen med COVID-19 gör vi tillfälligt undantag för detta och en frysning görs i så fall direkt över disk på något av våra gym, alternativt genom att kontakta vår kundtjänst.

Vi kan inte göra retroaktiva frysningar men vi utgår från dagen du hörde av dig till oss.

Info om upptinande av medlemskap: Hur tinar jag upp frysning/fryst medlemskap?

OBS: Rapporteringar av detta inlägg kommer att ignoreras, har ni en fråga får ni gärna skapa ett eget inlägg. Tack.


F24S Customer Service (Uppdaterad ) Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.